Aby zainstalować żarówki kierunkowskazów LED na motocyklu, należy zainstalować rezystor obciążenia. Zwykle używany do zapobiegania hiper flash, dobry rezystor obciążenia pomoże twoje żarówki LED wykonywać lepiej. Właściwy proces instalacji powinien być wykonany przez wykwalifikowanego elektryka samochodowego. Jednak dla entuzjastów DIY, następujący przewodnik może pomóc Ci dostać pracę zrobić.
Najpierw należy zdjąć reflektor, aby uzyskać dostęp do okablowania. Może to wymagać użycia specjalnego narzędzia lub multimetru, aby dowiedzieć się, jakie przewody masz. Podczas wykonywania tej czynności należy pamiętać o odłączeniu akumulatora. Należy również uważać, aby nie uszkodzić okablowania, gdy jesteś na to.
Następnie, owinąć kawałek taśmy wokół przewodów, aby utrzymać je bezpiecznie. Na koniec przymocuj rezystor za pomocą śruby samogwintującej. Upewnij się, że rezystor przylega do metalu, aby uniknąć niepotrzebnych uszkodzeń spowodowanych ciepłem.
Aby uzyskać dokładniejszy pomiar rzeczywistego rozmiaru urządzenia, możesz chcieć uzyskać rezystor obciążenia, który pasuje do specyfikacji pojazdu. Dobry dostawca będzie mógł Ci w tym pomóc. Ogólnie rzecz biorąc, są one dostępne w aplikacjach z pojedynczym lub podwójnym żarnikiem i mają trzy przewody do wyboru. Niezależnie od tego, czy chcesz zmienić oświetlenie w motocyklu motocrossowym czy w pełnowymiarowym samochodzie, znajdziesz tam rezystor obciążenia, który będzie dla Ciebie odpowiedni.
Na szczęście proces ten jest dość prosty. Żarówka LED wymaga dużo mocy, a ta moc jest najlepiej absorbowana przez rezystor obciążenia. Można też użyć rezystora fabrycznie podłączonego, ale nie jest to tak wygodne jak kupno osobnego urządzenia. Po wybraniu odpowiedniego urządzenia, następnym krokiem jest podłączenie go do odpowiednich reflektorów. Po wykonaniu tych czynności powinieneś mieć działający kierunkowskaz LED.
Aby sprawdzić, czy Twoje kierunkowskazy rzeczywiście działają, dotknij odpowiednich przewodów, aby upewnić się, że otrzymujesz to, czego potrzebujesz. Być może będziesz musiał zrobić to więcej niż raz, aby upewnić się, że otrzymujesz najwięcej z kierunkowskazu. Zazwyczaj czerwony i niebieski przewód są pozytywne, a czarny jest negatywny. Jeśli twoje okablowanie jest w porządku, powinieneś być w stanie odczytać światła poprawnie.
Istnieje mnóstwo innych opcji żarówek LED, ale to dobry pomysł, aby sprawdzić z kompetentnym elektrykiem samochodowym, aby określić typ światła LED, który będzie najlepiej odpowiadał Twoim potrzebom. Używanie wstępnie podłączonego urządzenia może pomóc zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie. Wybór odpowiedniego światła może być jednak trudny, ponieważ nie ma uniwersalnej specyfikacji dla żarówek LED.
Ostatnią rzeczą, o której należy wspomnieć jest to, że korektor obciążenia może być używany, aby dostać się do swoich kierunkowskazów. Korektor obciążenia jest wspólny przewód, który jest dołączony do okablowania kierunkowskazów. Są one zazwyczaj zaprojektowane do rozpraszania ciepła i mają duże radiatory. Są one również łatwo instalowane na płaskiej metalowej powierzchni motocykla lub innego pojazdu.
Podobne tematy