Prezentowany materiał jest efektem współpracy z biznesowe.edu.pl
Znalezienie odpowiedniego przewodu do podłączenia radia do samochodu jest ważne. Najlepszym sposobem jest zapoznanie się ze schematem elektrycznym pojazdu. Jeśli nie jesteś pewien, możesz również użyć multimetru do przetestowania przewodów.
Większość radioodbiorników ma kilka kabli wychodzących z nich. Przewody te mogą się różnić kolorami i rodzajami. Przewody są oznaczone kolorami, aby pomóc Ci zidentyfikować, który z nich jest właściwym przewodem. Na przykład, czerwony przewód służy do przełączania zasilania ze stacyjki. Żółty przewód jest źródłem stałego zasilania, a czarny przewód jest masą.
Aby znaleźć przewód zapłonowy, można użyć schematu elektrycznego lub multimetru. Znalezienie przewodu za pomocą multimetru jest znacznie szybsze niż za pomocą schematu elektrycznego. Jednak schemat może być bardziej dokładny dla danego samochodu.
Na początek potrzebny będzie woltomierz. Jest to proste narzędzie, które pozwala określić, czy przewód główny ma prawidłowe napięcie. Gdy już zlokalizujesz przewód zapłonowy, możesz poprowadzić go z samochodu do skrzynki bezpieczników. Powinieneś być w stanie zrobić to stosunkowo łatwo.
Istnieją dwa główne powody, dla których Twoje radio nie działa. Możesz mieć problem z akumulatorem, lub Twoje radio może nie być w stanie wyłączyć się przez stacyjkę. W większości przypadków radio będzie działać tylko z kluczykiem w stacyjce. Na szczęście akumulator można wyczyścić lub wymienić. Inne problemy obejmują cylinder lub przekaźnik wyłącznika zapłonu.
Kluczem do naprawy radia samochodowego jest upewnienie się, że przewody są podłączone do właściwego źródła zasilania. Niektóre samochody mają radio aftermarketowe, które wymaga własnego zasilania. Inną opcją jest zdobycie kranu bezpiecznikowego. Odgałęźniki bezpieczników podłącza się do skrzynki bezpieczników i mają one przewód z zaciskanym złączem na nim.
Jeśli nie jesteś zaznajomiony z okablowaniem samochodowym, zlokalizowanie przewodu może być nieco trudne. Nawet jeśli masz schemat, musisz znać rok, model i markę swojego samochodu. Czasami trzeba będzie zdjąć deskę rozdzielczą lub kierownicę, aby uzyskać dostęp do okablowania. Często można znaleźć okablowanie w tylnej części fabrycznego radia.
Twoim kolejnym krokiem jest sprawdzenie okablowania od skrzynki bezpieczników do radia. Jeśli nie jesteś w stanie określić prawidłowego połączenia, możesz spróbować poprowadzić przewód od zapalniczki do stacyjki. Zapalniczka jest obwodem o dużej mocy, który może obsługiwać dodatkowe obciążenie z samochodowego zestawu stereo. Alternatywnie można użyć samogwintującej śruby metalowej, aby podłączyć się do gołej metalowej części podwozia.
Okablowanie samochodowego zestawu stereo może być mylące. Chociaż łatwiej jest czytać schemat elektryczny, możesz nie być w stanie znaleźć na nim przewodu zapłonowego. Użycie multimetru jest skutecznym sposobem na zlokalizowanie prawidłowego okablowania radia. Tak długo, jak jesteś w stanie sprawdzić, czy przewód zapłonowy pasuje do schematu, możesz być pewien, że twój system stereo będzie działał prawidłowo.
Podobne tematy