Jak okablować przekaźnik rozrusznika

Prezentujemy Państwu artykuł stworzony w harmonijnej współpracy z 123praca.pl

Przekaźnik rozrusznika jest ważnym elementem układu zapłonowego i powinien być prawidłowo podłączony. Nieprawidłowo podłączony rozrusznik może powodować wiele problemów. Oprócz tego, że powoduje wolną pracę silnika, może również uszkodzić przełączniki i elektronikę. Istnieje kilka podstawowych kroków, które możesz wykonać, aby upewnić się, że przekaźnik rozrusznika jest prawidłowo okablowany.

Po pierwsze, musisz zdjąć rozrusznik z samochodu. Będzie to wymagało kilku prostych narzędzi, takich jak klucz do nakrętek i klucz nasadowy. Powinieneś również wyjąć akumulator. Jeśli nie jesteś pewien od czego zacząć, możesz sięgnąć do instrukcji serwisowej. Najlepiej jednak skonsultować się z ekspertem, jeśli planujesz okablowanie rozrusznika.

Następnie należy ustalić, które przewody należy podłączyć do rozrusznika. Możesz to zrobić, patrząc na etykiety każdego złącza. Dodatni przewód zasilający jest zazwyczaj grubym czerwonym przewodem, który przenosi lwią część prądu. Podłączenie cienkiego przewodu do małych metalowych zacisków kołków zapewni niższy prąd, który będzie wymagany do zakończenia obwodu.

Choć nie jest to zadanie szczególnie techniczne, warto zwrócić uwagę na szczegóły. Przewody muszą być prawidłowo podłączone, aby uniknąć problemów elektrycznych, a obwód musi być przetestowany, aby mieć pewność, że działa prawidłowo.

Aby uzyskać jak najwięcej korzyści, należy użyć odpowiedniego drutu. Jednym z najczęstszych jest AWG 4 gauge cable, który jest wystarczająco silny, aby obsłużyć wysokie napięcie połączenia elektrycznego z akumulatora samochodu. Inne kolory mogą obejmować czarny lub zielony.

Instalując przewody, pamiętaj o oznaczeniu każdego z nich. To pomoże Ci zlokalizować go później, jeśli nie jesteś pewien jego położenia. Na przykład, przewód BATT (akumulator, aktywowany i startowy) jest prawie zawsze czerwony. W zależności od Twojego pojazdu, może być konieczne zastąpienie tych przewodów alternatywą.

Inną opcją jest zamontowanie małego przewodu zaciskowego do obudowy przekaźnika. Jest to świetny sposób na zapewnienie niskoprądowego sygnału ze stacyjki do przekaźnika rozrusznika. Niektóre rozruszniki, takie jak te z Forda, wymagają przewodu o przekroju 10, aby dotrzeć do słupka aktywacji rozrusznika.

Przekaźniki rozrusznika powinny być okresowo sprawdzane, aby upewnić się, że działają prawidłowo. Nieprawidłowo podłączony rozrusznik może prowadzić do wielu problemów, w tym utraty mocy silnika, a także może powodować, że silnik będzie pracował w wyższej temperaturze niż powinien.

Choć tak naprawdę go nie widać, przekaźnik rozrusznika jest ważnym elementem układu zapłonowego. Aby zapobiec awarii rozrusznika, musisz utrzymywać go w czystości. Warto również sprawdzić akumulator przed próbą podłączenia go do prądu.

Na koniec warto sprawdzić wyłącznik zapłonu. Często wyłącznik będzie trzymany przez dwie śruby szczelinowe. Na szczęście istnieje kilka różnych sposobów, aby zdjąć przełącznik.

Podobne tematy