Jak podłączyć przewody rozrusznika C330

Artykuł poniżej jest wynikiem inspirującej współpracy z magazynbhp.pl

Czy próbujesz uruchomić silnik, ale rozrusznik nie chce się włączyć? Cóż, nie jesteś sam. Wadliwy rozrusznik to częsty problem samochodów z silnikiem 1UZFE. Rozrusznik nie włączy się, jeśli nie ma wystarczającego napięcia, aby popchnąć armaturę silnika przez jej ruch obrotowy. Wydaje również głośny pisk.

Większość nowoczesnych systemów wykorzystuje PCM (moduł sterujący układu napędowego) lub przekaźnik sterujący do wysyłania wymaganego sygnału do słupka głównego przełącznika elektromagnesu rozrusznika. Z tego powodu przekaźnik powinien być zamontowany bliżej rozrusznika niż sam rozrusznik.

Używając tego samego przykładu, nie jest niespodzianką, że słupek przełącznika głównego solenoidu rozrusznika będzie miał większe zapotrzebowanie na sygnał niż przełącznik kluczykowy. Oznacza to, że sygnał przekaźnika powinien być silny i zminimalizowany, aby elektronika samochodu mogła się włączyć.

Jeśli jednak nadal nie możesz sprawić, by rozrusznik się włączył, jest kilka innych rzeczy, których możesz spróbować. Po pierwsze, sprawdź kable akumulatora. Jeśli są w dobrym stanie, być może uda Ci się całkowicie ominąć rozrusznik. Ewentualnie możesz kupić rozrusznik zastępczy. W przypadku, gdy nowy rozrusznik jest jedyną opcją, kilka kluczowych rzeczy, których należy szukać, to toporny, niskiej jakości rozrusznik i zły blok montażowy.

Kolejną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest cewka magnetyczna rozrusznika. Chociaż nie jest to konieczny krok, pozwoli Ci zaoszczędzić trochę czasu na drodze. Aby to sprawdzić, możesz włożyć mały kawałek taśmy elektrycznej do środka cewki. Będziesz wtedy w stanie zobaczyć pole magnetyczne cewki, gdy jest zasilana. Oczywiście jest to możliwe tylko wtedy, gdy twój rozrusznik ma blokadę montażową w postaci zegara.

Podobną sztuczką jest podłączenie dużego czarnego przewodu do rozrusznika. Zadaniem tego przewodu jest doprowadzenie zasilania do rozrusznika.

Mądrze jest też sprawdzić napięcie wyjściowe. Wiele rozruszników wymaga co najmniej 9,6 V, aby włączyć się do pracy. Wysokie napięcie może wskazywać na uszkodzony kabel rozrusznika lub wadliwą powierzchnię montażową między rozrusznikiem a blokiem silnika. Sprawdź również, czy masz odpowiednie podstawy.

W związku z tym, powolny ryk rozrusznika nie jest dobrym znakiem. Powolny, słabo obracający się rozrusznik to znak, że uszkodzeniu uległy widełki załączające przekładnię w rozruszniku. Również niskie CEMF (zimny silnik, gołe koło zamachowe) powoduje, że rozrusznik nie kręci się tak szybko jak powinien.

Ostatnią rzeczą, o której należy pamiętać, jest zdolność rozrusznika do włączenia mechanizmu korbowego samochodu. Może to świadczyć o wadliwej cewce lub uszkodzonej przekładni.

Najlepszym sposobem na poznanie rozrusznika Twojego samochodu jest zapoznanie się z jego historią i funkcjonalnością. Znajomość zasad działania układu elektrycznego silnika może pomóc w rozwiązaniu wielu problemów. Jeśli nie potrafisz zrobić tego sam, zawsze możesz zatrudnić mechanika. Nie można jednak oczekiwać zadowalających rezultatów bez podstawowej wiedzy o rozruszniku samochodu.

Podobne tematy