Rozdzielacze hydrauliczne są ważnym elementem w projektowaniu i produkcji systemów hydraulicznych. Są one również wykorzystywane w wielu innych zastosowaniach przemysłowych. Jednak proces projektowania rozdzielacza hydraulicznego może być skomplikowany. W grę wchodzi wiele różnych czynników, w tym rodzaje połączeń, wymagane ciśnienie i warunki przepływu.
We wczesnych dniach sterowania pneumatycznego, zawory były często montowane indywidualnie. Te pojedyncze zawory były połączone ze sobą za pomocą elastycznych węży i łączników z gwintem rurowym. Ta metoda łączenia miała jednak pewne wady. Na przykład, pojedyncza nieszczelność mogła spowodować awarię całego systemu. Ponadto trzeba było zainstalować dużą ilość instalacji wodno-kanalizacyjnych i rurowych, co mogło być kosztownym procesem.
Bardziej efektywnym sposobem łączenia wielu zaworów jest użycie rozdzielacza. Rozdzielacze są powszechnie stosowane w przemyśle morskim, a także w przetwórstwie spożywczym, ciężkich maszynach budowlanych i innych urządzeniach drogowych. Korzyści z zastosowania rozdzielacza obejmują obniżenie kosztów instalacji i konserwacji, poprawę wydajności i mniejsze zużycie. Jeśli myślisz o zbudowaniu nowego systemu hydraulicznego, rozważ zakup rozdzielacza zamiast polegać na standardowych zaworach.
Niestandardowe rozdzielacze hydrauliczne są zaprojektowane tak, aby spełnić specyficzne wymagania Twojej aplikacji. Konstrukcje niestandardowe pozwalają na wybór rozmiaru, liczby i rozstawu portów. Możesz zdecydować się na stworzenie rozdzielacza, w którym w kanałach cieczy zastosowano pierścienie uszczelniające typu O-ring lub uszczelnienia klejone. Istnieją nawet konstrukcje, które mają wbudowane kanały elektryczne.
Kiedy projektujesz niestandardowy rozdzielacz hydrauliczny, będziesz musiał dostarczyć firmie niezbędnych informacji. Obejmuje to rodzaj rur lub przewodów elektrycznych, które zostaną podłączone do rozdzielacza, a także lokalizację połączeń.
Oprócz zmniejszenia ilości hydrauliki i orurowania, niestandardowy rozdzielacz może pomóc zmniejszyć straty płynu. Często rozdzielacze te mogą być montowane pod płytą, co może być pomocne przy montażu kilku zaworów w jednym miejscu. Alternatywnie, rozdzielacz może być zbudowany z kilku oddzielnych części.
Jedną z zalet rozdzielacza wierconego jest to, że jest on praktycznie nie do złamania. Jest on zazwyczaj wykonany z metalowych prętów lub płyt, które są wiercone w celu utworzenia przejść przepływowych. Ponadto ten rodzaj rozdzielacza jest w stanie wytrzymać wysokie ciśnienie. W związku z tym jest on bardzo przydatny w przypadku dużych projektów.
Zawory układane w stosy to kolejna wygodna opcja. Zawory te są mocowane pod zaworami kierunkowymi lub innymi zaworami sterującymi. Zazwyczaj pod każdym zaworem elektromagnetycznym znajduje się cztery lub pięć modułów przekładkowych. Wiele z tych modułowych jednostek jest zgodnych ze standardem NFPA/ISO.
Innym rodzajem rozdzielacza jest rozdzielacz laminarny. Jest to zespół, który może pomieścić tyle zaworów, ile potrzeba. Są one układane w stos poprzez lutowanie, a także można dodać więcej zaworów do istniejącego rozdzielacza. Idealny rozdzielacz laminarny może obsługiwać ciśnienie do 10 000 psi.
Wreszcie, istnieją rozdzielacze układane w stos, które są całkowicie w linii. Ten styl rozdzielacza jest tańszy, ale waga i koszty instalacji mogą być znaczne.
Podobne tematy