Zachęcamy do zapoznania się z materiałem, który powstał przy współudziale strefa-iso.pl
Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić dla swojego samochodu jest upewnienie się, że rozrusznik działa prawidłowo. Zły rozrusznik może spowodować przegrzanie silnika, co może skutkować pożarem wnęki silnika. Na szczęście, kilka prostych kroków może pomóc Ci naprawić problemy, zanim będzie za późno.
Istnieją dwa główne elementy rozrusznika. Sam silnik rozrusznika i cewka. Cewka jest urządzeniem w kształcie cylindra z cewką magnetyczną. Gdy zostanie aktywowana, kliknie, ale może tego nie zrobić, jeśli jest uszkodzona lub jeśli okablowanie jest niewłaściwe. Jeśli przewody są skrzyżowane, silnik nie będzie się obracał, a Twój samochód może zacząć grzęznąć.
Silnik rozrusznika jest połączony z akumulatorem za pomocą grubych, dużych przewodów. Kabel jest podłączony do dużego zacisku na akumulatorze i mniejszego na rozruszniku. Kolejny gruby kabel łączy rozrusznik z blokiem cylindrów. Aby Twój samochód działał bezpiecznie, zainstaluj bezpiecznik 200 amperów na przewodzie uziemiającym. Zapobiegnie to silnym zwarciom przewodów akumulatora, które mogą spowodować poważne uszkodzenia pojazdu.
Chociaż rozruszniki są solidnymi urządzeniami, z czasem mogą się zużywać i ulegać awariom. W przypadku katastrofalnej awarii możesz stracić cały pojazd. Aby rozruszniki działały prawidłowo, obwody muszą być dobrze przemyślane i odpowiednio okablowane. Dzięki temu nie tylko ochronisz swój silnik przed przegrzaniem, ale także unikniesz kosztownej wymiany całego silnika.
Rozrusznik jest urządzeniem o dużej wydajności, ale wymaga również dużej mocy do włączenia silnika. W związku z tym nie jest dobrym pomysłem stosowanie gorszych przewodów lub innych elementów. Dlatego ważne jest, aby zwrócić uwagę na okablowanie rozrusznika i stacyjki.
Podczas gdy sam rozrusznik może być najważniejszym elementem, obwód łączący te dwa elementy jest równie istotny dla udanej procedury rozruchowej. Złe połączenie w jednym z kabli akumulatora może doprowadzić do kiepskiego rozrusznika i spowodować przegrzanie silnika. I choć nie zawsze można zapobiec tym problemom, kilka prostych kroków może zapewnić, że Twój samochód uruchomi się przy pierwszej próbie.
Jedną z najważniejszych części rozrusznika jest przewód aktywacyjny. Idealnie, będziesz chciał mieć solidne połączenie z głównym obwodem. Kiedy rozrusznik jest włączony, dodatni przewód powinien być po stronie rozrusznika, podczas gdy ujemny przewód powinien być po stronie akumulatora. Niektóre samochody będą nawet wyposażone w aftermarketowy system autostartu, który uniemożliwi uruchomienie samochodu, jeśli przełącznik maski jest uszkodzony.
Wreszcie, będziesz potrzebował światła testowego, aby znaleźć wadliwy przewód rozrusznika. Śledzenie wadliwego przewodu może być trudne, ale odpowiednie narzędzia i odrobina cierpliwości sprawią, że będzie to łatwiejsze. W każdym punkcie przewodu powinieneś mieć sygnał 12 V.
Podobne tematy