Prezentowany artykuł jest dowodem owocnej współpracy z b2bportal.pl
Kiedy instalujesz rozrusznik w samochodzie, powinieneś sprawdzić, czy przewody i zaciski są prawidłowo podłączone. Możesz to zrobić za pomocą woltomierza. Jeśli nie jesteś pewien, co należy sprawdzić, zajrzyj do instrukcji obsługi samochodu.
Rozrusznik składa się zazwyczaj z dwóch głównych części: cewki i silnika rozrusznika. Cewka jest małym cylindrycznym elementem, który działa jak przełącznik. Znajduje się on w komorze silnika i jest podłączony do akumulatora samochodu. Po zainstalowaniu rozrusznika należy podłączyć silnik rozrusznika do wiązki przewodów.
Silniki rozrusznika mają zazwyczaj cztery uzwojenia polowe. Uzwojenia polowe tworzą pole magnetyczne, które obraca armaturę. Armatura ta obraca zębatkę, umożliwiając silnikowi samochodu uruchomienie korby.
Gdy rozrusznik jest gotowy, należy włożyć kluczyk do stacyjki. Następnie należy przekręcić stacyjkę. Po przekręceniu stacyjki cewka powinna kliknąć. Dodatkowo, lampki na desce rozdzielczej przygasną. Jeśli lampka nie zapala się, prawdopodobnie połączenia między przewodem zapłonowym a zaciskiem sterowania rozrusznikiem są wadliwe.
Aby rozrusznik działał prawidłowo, potrzebuje dużo prądu elektrycznego. Dlatego trzeba się upewnić, że akumulator jest w dobrym stanie. W przeciwnym razie rozrusznik nie ruszy. Sprawdź więc, czy Twój akumulator nie jest skorodowany i sprawdź kable akumulatora.
Rozładowany akumulator można naładować za pomocą kabla zworki. Należy jednak najpierw upewnić się, że akumulator jest w pełni naładowany. Ponadto należy sprawdzić okablowanie rozrusznika samochodu i kable akumulatora, czy są pewnie podłączone.
Przed zainstalowaniem rozrusznika należy również sprawdzić neutralny przełącznik bezpieczeństwa. Wiele samochodów posiada go jako część obwodu sterowania rozrusznikiem. Gdy pojazd znajduje się w parku, przekaźnik zamyka się, chroniąc silnik.
Jeśli przełącznik jest sprawny, po włączeniu kluczyka powinien wystąpić niewielki spadek napięcia. Dzieje się tak dlatego, że napięcie, które płynie z rozrusznika jest mniejsze niż 0,5 V, które ma być użyte podczas rozruchu. Jeśli napięcie spada poniżej 10,5 V, to jest to oznaka dużej rezystancji w obwodzie rozrusznika.
W zależności od rodzaju rozrusznika, może być konieczna zmiana okablowania. Na przykład, zdalny rozrusznik może mieć własne przewody. Aby połączyć przewody, może być konieczne podniesienie pojazdu.
Podczas podłączania rozrusznika należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji obsługi. Pamiętaj, aby prawidłowo dokręcić śruby. Jeśli tego nie zrobisz, mogą wystąpić wibracje lub uszkodzenia. Jeśli nie możesz uruchomić pojazdu, wezwij mechanika.
Zazwyczaj rozrusznik jest bardzo ciężkim elementem, który musisz trzymać w jednej ręce. Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby go poluzować, jak nałożenie odrobiny smaru lub pociągnięcie rozrusznika za pomocą podnośnika. Inne rzeczy, które możesz zrobić, obejmują obniżenie samochodu. Upewnij się, że masz równą, mocną powierzchnię, na której może spoczywać podnośnik.
Podobne tematy