Z dumą prezentujemy treść, która powstała w kooperacji z zasilek.com.pl
Niezależnie od tego, czy Twój skuter zasilany gazem ma rozrusznik elektryczny, czy tradycyjny mechaniczny, jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby go naprawić, jeśli nie startuje. Pierwszym krokiem jest upewnienie się, że masz baterię. Jeśli Twój akumulator nie jest w pełni naładowany, być może będziesz musiał wezwać mechanika. Również zatkany filtr paliwa może powodować problemy. Jeśli jednak akumulator działa dobrze, jest kilka rzeczy, które możesz sprawdzić, aby zobaczyć, czy problem leży gdzie indziej.
Po pierwsze, warto zdjąć pokrywę akumulatora. Można to zrobić poprzez odkręcenie śrub mocujących na siedzeniu. Po zdjęciu pokrywy akumulatora, będziesz mógł zobaczyć rozrusznik. Cewki rozrusznika można znaleźć w różnych kształtach i rozmiarach. Te solenoidy są połączone z akumulatorem poprzez przekaźnik.
Następnie, będziesz chciał odłączyć przewód wysokiego prądu od dodatniego bieguna akumulatora. Odłączyć przewód uziemienia od cewki, jak również. Jest to również dobry czas, aby spojrzeć na wszelkie cięcia lub przerwy w dużym drutu. Powinien to być gruby czarny przewód, który łączy się z ujemnym zaciskiem akumulatora.
Następnie trzeba będzie znaleźć bezpieczniki znajdujące się obok przekaźnika rozrusznika. Bezpieczniki Blow mogą być niebezpieczne i mogą prowadzić do poważnych uszkodzeń układu elektrycznego. Są one niedrogie do wymiany.
Jeśli twój rozrusznik nie włącza się, możesz mieć zwarcie w cewce. Alternatywnie, twój przekaźnik rozrusznika może wydawać dźwięk klikania. W takim przypadku musisz odłączyć duży przewód od cewki i mały przewód od rozrusznika. Upewnij się, że używasz grubego przewodu do obwodu wysokoprądowego.
Na koniec musisz podłączyć złącze z powrotem do wiązki przewodów. Po tym, będziesz mógł przetestować połączenie pomiędzy cewką a rozrusznikiem. Zrób to poprzez testowanie napięcia na dużym zacisku rozrusznika. Jeśli odczyt napięcia jest blisko 12V, rozrusznik i cewka są połączone. Podobnie, jeśli napięcie jest mniejsze niż 12V, solenoid nie otrzymuje sygnału i należy go wymienić.
Wreszcie, jeśli masz problemy z uruchomieniem skutera, powinieneś spróbować rozruchu ręcznego. W przeciwieństwie do tradycyjnego silnika, silnik elektryczny wymaga dużej ilości prądu, aby go zasilić. Kiedy naciskasz przycisk rozrusznika, obwód zostaje zakończony pomiędzy silnikiem rozrusznika, akumulatorem i sprężarką. W rezultacie powinieneś usłyszeć dźwięk tykania.
Jeśli masz skuter zasilany gazem z rozrusznikiem elektrycznym, powinieneś przeprowadzić dokładną kontrolę diagnostyczną. Może to zrobić certyfikowany mechanik. Następnie można skontaktować się z producentem skutera lub lokalnym dostawcą części do skuterów w celu dokonania wymiany. W zależności od poziomu doświadczenia, możesz być w stanie naprawić rozrusznik samodzielnie. Ewentualnie można zamówić nowy.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, musisz dokładnie zrozumieć, jak działa silnik Twojego skutera. Ważne jest również, aby regularnie serwisować silnik, aby zapobiec poważnym awariom.
Podobne tematy